Professionele reparaties

en verstand van zaken bij CTHB

Windows (her)installeren

ook opschonen of sneller maken

Beveiligingscamera's en IP cams

We adviseren u graag over de mogelijkheden

Reparatie van onderdelen

van uw PC, laptop en randapparatuur

Hoe werkt hulp op afstand en is dat wel wat voor mij?

Weer zo’n goede vraag die wij vaker te horen krijgen. Vaak komt er dan ook nog de volgende vraag achteraan: kunnen jullie dat altijd maar op mijn computer?
Daarom gaan wij u hier uitleggen hoe het werkt en wat wij ermee kunnen en doen.

Eerst willen wij beginnen met u uit te leggen waar wij hulp op afstand via ‘teamviewer’ voor kunnen gebruiken.

Wat is nodig voor hulp op afstand?

Om u met via hulp op afstand te kunnen helpen is het van groot belang dat uw computer werkt en dat deze voorzien is van een werkende internet verbinding. Wanneer 1 van de 2 niet werkt, dan is hulp op afstand geen optie.

Wat kunnen we met hulp op afstand?

De problemen die we hiermee kunnen oplossen zijn:

  • Instellingen aanpassen van bijv. E-mail, Windows, officepakket en soms ook printer instellingen.
  • Zaken uitleggen aan u, maar dit is wel beperkt tot het aan u laten zien hoe u iets moet doen.
  • Een scan aanzetten bijv. bij een virus
  • Diverse garantie afwikkelingen na een reparatie

Wat kunnen wij niet met hulp op afstand

  • Uw computer/laptop fysiek repareren.
  • Uw computer/laptop volledig installeren.
  • Diagnose stellen bij een diepliggend probleem.
  • Smartphone en of tablet problemen oplossen.

Hoe werkt hulp op afstand?

Om dit te kunnen uitleggen gaan we eerst onderscheid maken in:

  • Hulp op afstand die wij na een reparatie op uw computer of laptop hebben geïnstalleerd.
  • Hulp op afstand waarbij wij u vragen om naar onze website te gaan:  https://www.cthb.nl/hulp-op-afstand

Hulp op afstand waarbij wij het programma hebben geïnstalleerd.

  • Na een reparatie hebben wij in overleg met u hulp op afstand geïnstalleerd ‘Teamviewer’.
  • Wanneer u ons belt of mailt met een vraag, dan vragen wij u altijd om toestemming om met hulp op afstand op uw computer/laptop in te loggen.
  • Wij kijken wat het probleem is en of het op deze manier kunnen oplossen. 
  • Nadat wij het probleem hebben opgelost of dat blijkt dat het niet met hulp op afstand op te lossen is, gaan wij direct weer van uw computer/laptop af. 
  • Wanneer wij inloggen op uw computer krijgt u een pop-up venster met een melding. Dit geeft u een stukje zekerheid dat wij niet zomaar inloggen op uw computer.

Hulp op afstand waarbij wij u vragen om naar onze site te gaan.

  • Wij vragen u om naar onze site te gaan
  • En dan naar onze pagina hulp op afstand
  • Daar staat een button hulp op afstand waar u op dient te klikken
  • Dan krijgt u een code, welke u aan ons doorgeeft
  • Daarna dient u nu nog een keer toestemming te geven voordat wij kunnen inloggen.
  • Daarna gaan wij kijken wat we kunnen doen
  • Zodra wij klaar zijn verlaten wij direct uw computer.

Nadat wij u via hulp op afstand hebben geholpen sturen wij u de factuur per mail met het verzoek deze binnen de geldende betalingstermijn van 14 dagen te betalen. Dit geldt natuurlijk niet wanneer het garantie betreft na een reparatie.

Nog even de belangrijke punten op een rij:

  • De mogelijkheden met hulp op afstand zijn beperkt
  • Wij zullen nooit op uw computer inloggen zonder uw toestemming
  • Wanneer wij klaar zijn melden wij dit direct aan u
  • U betaalt alleen de daadwerkelijk tijd.

Wij hopen dat alle vragen hiermee voldoende zijn beantwoord.

Wanneer u nog vragen heeft over dit onderwerp of een andere brandende vraag, dan horen wij die graag van u