Dienstverlening in tijden van corona

Steeds meer mensen werken thuis en kinderen krijgen online les. Kortom we zijn nog meer afhankelijk van onze computer, laptop, tablet en of smartphone. Dan is het natuurlijk wel van groot belang dat deze naar behoren werken.

Thuiswerken en studeren

Iedereen die ons kent, weten dat wij normaal het liefst alle problemen zoveel mogelijk bij u thuis oplossen. Maar gedurende de coronacrisis zijn ook wij genoodzaakt om onze werkwijze aan te passen voor ieders gezondheid.

Omdat wij in deze bizarre perioden u graag hierbij willen helpen, hebben wij contact opgenomen met het ICT waarborg ‘de branche vereniging waar wij bij aangesloten zijn’ met de vraagstelling of er al was nagedacht over richtlijnen zodat wij ons werk kunnen blijven doen zonder uw gezondheid en die van ons zelf onnodig in gevaar brengen. Helaas hadden ze hier nog niet over nagedacht, maar ze waren wel heel blij met al onze vragen en hebben ons dan ook gegarandeerd dat ze hierover gaan nadenken en natuurlijk vorm aan gaan geven.  

Omdat het nog niet bekend is hoelang dit gaat duren en wij u ondertussen toch graag willen blijven helpen zijn wij zelf hierover gaan nadenken. Door middel van deze blog willen wij u hierover informeren. 

Richtlijnen tijdens de coronacrisis

Gedurende de komende tijd zullen wij onze service als volgt aanpassen:

  • Zoveel mogelijk problemen op lossen met hulp op afstand, indien mogelijk. Hiervoor is van belang dat uw computer of laptop functioneert en dat u internet heeft. Bij deze service factureren wij u de daadwerkelijke tijd á € 0,60 per minuut.
  • Alle overige reparatie- en of installatiewerkzaamheden aan uw computer of laptop worden in onze werkplaats verricht. U kunt uw computer of laptop bij ons afgeven en ophalen, of wij kunnen deze bij u ophalen en weer afleveren. Bij beide zal de overhandiging aan de voordeur geschieden.
  • Na het ophalen van uw computer of laptop en voor het terugbrengen van deze zullen wij deze grondig reinigen.
  • Wij adviseren u om voordat u uw computer of laptop los koppelt eerst een foto te maken zodat u altijd terug kan kijken hoe u deze later weer moet aansluiten.
  • Lukt het u toch niet om uw computer of laptop zelf weer aan te sluiten, dan kunt u ons natuurlijk bellen en wij zullen u telefonisch ondersteunen.
  • Na de reparatie en of installatie zullen wij in overleg met u hulp op afstand op uw computer of laptop installeren, dit programma heet Teamviewer. Dit geeft ons de mogelijkheid om u te helpen bij die zaken waar u tegenaan loopt, op het moment dat u uw computer of laptop thuis heeft aangesloten. Wij willen u dan ook dringend verzoeken om deze Teamviewer niet te updaten of te verwijderen, dit kan er voor zorgen dat wij uw computer of laptop niet meer kunnen benaderen. Wij garanderen u, dat wij nooit zonder uw toestemming inloggen op uw computer of laptop. Wanneer u na een reparatie of installatie toch nog hulp nodig heeft, wordt deze niet aan u doorberekend, dit hoort bij de standaard service.

Lukt het u ondanks onze tips en telefonische ondersteuning nog niet om uw computer of laptop aan te sluiten, dan kunnen wij dat alsnog voor u komen doen. Uiteraard willen wij u er wel op wijzen dat wij hiervoor de richtlijnen van het RIVM zullen hanteren. Dit houdt het volgende in:

  • Het in acht nemen van de afstandsadvies van 1,5 meter.
  • Geen handen schudden.
  • Wij zullen geen dranken van u aannemen.
  • Indien u of een van uw huisgenoten op de dag van de afspraak symptomen vertonen die kunnen duiden op een besmetting van corona (verkoudheid, hoofdpijn, keelpijn en of koorts) willen wij u verzoeken om de afspraak telefonisch te annuleren, dit kunt u uiteraard gewoon kosteloos doen.
  • indien wij op de dag van de afspraak klachten hebben, zullen wij uiteraard de afspraak ook verzetten.

Deze richtlijnen gelden ook voor alle overige werkzaamheden die alleen maar bij u ter plaatste kunnen worden verricht. Ook hier zullen wij uw computer of laptop zowel vooraf als achteraf grondig reinigen.

Coronacrisis betaal richtlijnen

Betaling van de factuur:

  • De factuur ontvangt u in uw mailbox
  • De betaling indien mogelijk zoveel mogelijk contactloos, u kunt hierbij denken Apple pay (Iphone), Google pay (Android telefoon) of contactloos pinnen.
  • Via een betaalverzoek, hierbij ontvangt u een Whatsapp of e-mail met een betaallink, door op deze link te klikken en de instructies te volgen kunt u betalen. Let wel, hiervoor dient u wel internetbankieren te hebben.
  • Bankoverschrijving kan uiteraard ook.
  • Bij voorkeur tot einde van de coronacrisis geen contante betalingen.

Al deze maatregelen blijven geldig gedurende de coronacrisis of tot op het moment dat de branchevereniging of het RIVM tot andere inzichten komen. Mochten er zich wijzigingen voordoen, dan zullen wij deze zo spoedig mogelijk aan u communiceren.

Mocht u aan de hand van dit schrijven nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Blijf gezond in tijden van corona

Voor nu rest mij nog u allen het allerbeste te wensen en zorg goed voor u zelf en uw naasten.

Social media:

Blijft u graag op de hoogte met betrekking tot onze laatste ontwikkelingen, like ons dan op onze social media.

Voor al uw vragen of het maken van een afspraak kunt u ons op de volgende manieren bereiken:
Via ons contactformulier of telefonisch op de volgende nummers:
Vast: 076-5815613 of 0162-742645
Mobiel: 06-43081007